Nielen k rastúcej efektivite, ale minimálne ku stálosti a udržaniu svojho biznisu na trhu podnikateľ potrebuje zlepšovať svoje procesy a inovovať služby. Čiže musí stíhať za konkurenciou, či ešte lepšie, napredovať. No a samozrejme zaujať zákazníkov, predsa nebudú našimi zákazníkmi alebo odberateľmi len tak bez príčiny, musíme ich zaujať a inovácia je potrebná, nakoľko svoje služby inovuje i konkurencia a predsa nechceme, aby väčšia časť našej klientely prebehla k nej. A dnešná doba? No to je samý technologický, výrobný a systematický pokrok. Rovnako tak sa menia i služby, respektíve ich podoba, ktorá je k zákazníkom čoraz bližšia a má praktickejšie funkcie.
• Orientujme sa na dobu posledných 10 rokov.
Práve táto doba je spomenutými zmenami procesov typická. Prišlo veľa inovácií, či už vo výrobe, v poskytovaní služieb, v tovare, ako aj v samotnom podnikaní. Možno sa ani tak viditeľne nezmenil ich princíp ako taký, než ako som už spomenul, ich podoba. To isté platí aj o vplyve zamestnancov. Vôbec nejde o to, znižovať stavy, zamestnanci budú potrební naďalej, nenahradíme ich robotmi alebo strojmi, ale zefektívnime ich prácu pomocou inovácie. Zoberme to tak, že (príklad) robot alebo stroj budú zamestnancovým pomocníkom, nenahradí ich. Koniec koncov, efektívnejšie podmienky budú pre zamestnancov plusom, ako aj pre efekt ich výroby.
Mnohí z nás si zrejme myslíme, alebo skôr máme ten pocit, že zabehnutý a osvedčený patent funguje, teda nechajme ho tak ako je, po starom. A je pravdou, že nie každému zamestnancovi či klientovi bude zmena vyhovovať. Podobne uvažujem napr. i ja, ale z takého celkového hľadiska platí, že pokrok je k expanzii biznisu potrebný. Potrebné je ísť s dobou, alebo dokonca byť o niečo vpred, skrátka poskytovať čosi, čo je už na prvý pohľad súčasťou budúcnosti. Skrátka nezmarznúť, pretože ako vieme, čo zamrzne, prestane dýchať, no a následne zomrie. To platí i pre biznis.