V prípade zabehnutého a rokmi skúseného ako aj rozbiehajúceho sa a ešte len začínajúceho e-shopu je princíp rovnaký- efektivita a význam internetového obchodu závisí v prvom rade od jeho návštevnosti a počtu zákazníkov.
Ako je ale možné dosiahnuť tieto stanovené body?
Našťastie k nim existuje niekoľko funkčných ciest a to prakticky pre každého, nakoľko finančná náročnosť či investícia do platenej reklamy nemusí byť jediným efektívnym riešením.
Vizuálna stránka: Atraktívne a prehľadné prevedenie webu
Nie je všetko, ale častokrát rozhoduje. Zákazník sa musí cítiť „ako doma“, vizuálne prevedenie má na neho silný vnem, takisto ako aj prehľadné ovládanie. Potenciálny zákazník bude vždy náchylnejší vytvoriť objednávku na solídne pôsobiacom webe, než na akejsi chaotickej stránke, ktorá tým pádom nepôsobí dôveryhodne či na ktorej sa ľahko stratí. V prípade produktov samozrejme nesmú chýbať zodpovedajúce obrázky a aspoň stručná špecifikácia. Rovnako by nemal byť problém pre potenciálneho záujemcu prehľadne vytvoriť objednávku.
Sociálne siete sú dnes základ
Venujte sa svojim verným, ako aj potenciálnym zákazníkom aj na tejto ploche. Ide o skvelú možnosť ako sa im pripomenúť a takisto ich informovať o atraktívnych a nových produktoch či službách, aktuálnych zľavách apod. Touto cestou navyše môžu zdieľať vašu FB stránku alebo informácie so svojimi priateľmi.
Zľavy a výhodné ceny
Síce na vás ako predajcu dobrý dojem neurobia, avšak na druhej strane nemusí ísť vôbec o finančnú stratu, skôr naopak. Predovšetkým ide o psychologický faktor. Ak potenciálny kupca zbadá farebný titulok zľava alebo cenu, ktorej prvé číslo pôsobí o euro lacnejšie, prebudí to v ňom záujem. Tento faktor sa samozrejme netýka len jedného zákazníka, ale viacerých, čo na vašu stránku zavítajú.
Veľa zákazníkov tiež z nákupu cúvne, ak sa dostanú k položke spôsob odoslania. Odradia ich vysoké ceny za kuriéra a začnú hľadať alternatívu. Ak dokážete vyriešiť aj tento problém, je to pre záujemcov terno.